southern islands meets north pacific - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu southern islands meets north pacific - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu

southern islands meets north pacific

Blijf op de hoogte en volg Yoshi

19 Juni 2015 | Canada, Victoria

Woooooow Victoria!!! Wist ik veel dat het zo een leuke stad was!! Na anderhalf uur vanaf horseshoe bay met de enorme ferry naar Nanaimo (Vancouver island) te zijn gevaren, hoefde we nog maar een klein stukje te rijden naar Victoria. Victoria is de oudste stad van westelijk Canada en voorheen ook de hoofdstad van BC. Nou, iedereen heeft wel een geromaniseerd beeld van pearl harbor of the notebook. Nou, zo zag het er dus uit!!! Beautifull British Columbia deed wederom zijn naam eer aan. Prachtige, natuurlijke haven, gelegen aan de north pacific. Het hotel lag wag ongunstig, 4km buiten de stad. Maar ach, beetje wandelen deed wel goed! Het was er heerlijk weer (20+) en ja, ik moest toch boodschappen doen! Verder ben ik redelijk op tijd naar bed gegaan, begin nu toch wel wat vermoeid te raken. Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje, ging ik naar Butchart gardens. Dit was een enorme tuin met de volgende thema's: verzonken tuin, japanse tuin en Italiaanse tuin. De tuinen waren prachtig, maar wel ERG netjes!!! Er was werkelijk nergens onkruid te zien en zelfs de looppaden waren in een bepaalde vorm geharkt. Ik hou zelf toch meer van natuurlijke tuinen. Ik was er vroeg (9u) en het was er niet druk. Ik kon veel fotos maken!

S middags ging ik Victoria city in en heb ik lekker gepicknickt op het gras bij Victoria harbor. Hier heb ik echt heerlijk, rustig, in het zonnetje gezeten!!

Hierna ging ik naar een bootje toe die whalewatch tours organiseerde. In eerste instantie wilde ik graag met een kayak de oceaan op. Dit werd afgeraden omdat er toch te veel stroming en wind stond vandaag. Jammer, maar mocht de pret niet drukken! Mocht ipv de kajak mee op een bootje, een soort zodiac. Suuuuuper coooool! Het ging vrij hard. Ik was stiekem best blij dat ik niet op de kajak zat. Er waren flinke golven en het water was een paar graden boven het vriespunt. Je vaarde tussen allemaal eilandjes door richting de north pacific. Na een dik uur, gingen we de grens over en was ik op eens in Washington state. Het uitzicht nwas fenomenaal. Enorme bergen met besneeuwde toppen. We draaide weer noordwaarts enkele kilometers verder op waren er veel zee honden gespot. Deze lagen bij (orca island). Meestal waar er zeehonden zijn, zijn er ook orcas. En ja hoor, na weee een dik uur te hebben gevaren kwamen we een grote groep orcas tegen. 1 groot mannetje (ong. 8 meter) en 5 vrouwtjes. De motor van de boot werd uit gezet. Omdat orcas bedreigd worden, mag je niet dichterbij dan 100 meter komen. Gelukkig konden we ze wel goed zien. Ze kwamen regrlmatig boven en verdwenen dan weer. Een keer kwam het mannetje heel
Dicht bij de boot boven water. Dit was wel even spannend. Het was een geweldige ervaring om te mogen mee maken. Ik bedoel maar, hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze een grote groep jagende orcas op de ijskoude north pacific hebben gezien? Ik voel me echt bevoorrecht!!!

Zoals js ziet weer enorme indrukken op gedaan. Echt geweldig!!!! Heb het prima naar mijn zin!! Jammer dat de tijd zo snel gaat maar ik kom hier zeker weer terug!!!!

• 19 Juni 2015 - 20:02

Robertha:

Geweldig Yoshi!!
    Ik geniet van je verslagen!!