stairways to heaven - Reisverslag uit Vernon, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu stairways to heaven - Reisverslag uit Vernon, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu

stairways to heaven

Blijf op de hoogte en volg Yoshi

09 Juni 2015 | Canada, Vernon

Hello!!

Yes! Ik zit in het ritme! Heb gewoon lekker kunnen slapen vannacht! Vanmorgen moest ik er vroeg uit want ik had een flinke trip voor de boeg. De volgende bestemming was Vernon. Na wat stukken fruit hebben gegeten vertrok ik met de bus naar Vernon. Het was zo n 400 km rijden. tussendoor natuurlijk enkele keren gestopt. We reden Vancouver uit en de rockies tegemoet. Wederom een fenomenaal uitzicht. Na anderhalf uur rijden kwam je bij het kleine dorpje Hope. Ik heb hier even rondgekeken. Er waren met name veel Natives (indianen). Er stonden overal uit hout gesneden standbeelden van dieren. Bij een klein supermarktje heb ik wat eten gehaald. Iets verder op was er een klein shopje waar je koffie kon halen. Het was net alsof ik 60 jaar terug in de tijd ging. De koffie werd vers voor me gemaakt, gewoon ouderwets met een molentje. Na hier even te hebben gezeten ben ik weer terug op de bus gestapt. In Hope is trouwens de eerwte film van Rambo verfilmd! Na weer zo n 2uur te hebben gereden kwam ik aan bij Merritt. Dit was een cowboy dorpje. Je zag men een wilde kudde koeien bij elkaar drijven. Dit gebeurde met paard, dirtbike of buggy. Mooi gezicht!
Verder reden we langs plekken waar ook de twilight saga en de hunger games zijn opgenomen. Super gaaf! Sommige kunnen zich er wel een beeld bij voorstellen.
Tegen 3uur kwam ik aan in Kelowna, bij het Okanagan lake. Ook dit stamde af van de Natives. Wist je dat Kelowna in indian taal grizzly betekende?
Verder is het hier vooral heuvelachtig. Dit komt omdat we op dit moment zo n 2000 meter boven de zeespiegel zitten en dus ook hoog in de bergen. In Kelowna zijn er vooral veel wijngaarden. Heb dus uiteraard ook even een mini proeverij gedaan. Verder rijden hier veel dodges, RAM, jeeps en volkswagens, is hier ook wel nodig. Wist je dat highway thru hell (discoveryNG) hier ook werd opgenomen?? Ik kon me er niks bij voorstellen, ik vond het eerder stairways to heaven. Het blijkt dat het in de winter wel echt anders ligt. Canadezen klagen hier over hoge benzinekosten. Het kost hier namelijk maar liefst: 1.20 CAN dollar (=0.90 eur) per liter.. (haha). Nouja de gemiddelde auto verbruikt hier 1/6 1/8 dus kan me er wel wat bij voorstellen!
Oké, door nu! Na een ritje van nog eens een uur kwam ik dan aan in Vernon. Vernon is een relatief gezien klein stadje met weinig te doen. Zie het maar als een overbrugging naar Banff. Het is erg warm vandaag, maar liefst 38 graden. Pufpufpuf. het is wel goed uit te houden, is vooral droge warmte.
Wederom weer een prima hotel en heb een hele ruime kamer! Supermarkten in de buurt, ideaal!
Verder merk ik dat ik al een behoorlijk accent begin te krijgen en het engels praten gaat vanzelf. Vanavond ga ik lekker buiten wat rosé drinken met een paar anderen en dan lekker naar bed!
So far, so good!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vernon

Yoshi

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 3491

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Juni 2015 - 30 November -0001

Rocky Roundup

Landen bezocht: