another day in paradise!!! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu another day in paradise!!! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu

another day in paradise!!!

Blijf op de hoogte en volg Yoshi

13 Juni 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Hey'all! Howdy?

Jeeeezus wat gaat de tijd snel!!! Morgen ben ik al een week in Canada. Nog steeds aan het genieten! Dit gevoel van rust en tevredenheid heb ik al lang niet meer gehad. Thuis heb ik het altijd zo druk met ditjes en datjes en neem ik steeds meer hooi op de vork. Ik kom er hier iedere dag alleen maar meer achter dat dat helemaal niet hoeft. Dat ik me soms afvraag waar ik mee bezig ben. We moeten genieten van alle leuke dingen in het leven. Lekker reizen en nieuwe mensen ontmoeten, je horizon verbreden. Natuurlijk moet er gewerkt etc worden, maar je moet ook leven. Dit is de grootste les die ik hier heb geleerd en hoop mee te kunnen nemen naar NL!

Vandaag is het koud weer, hier in Jasper! In Jaspers sidetown, waar ik nu verblijf is het zo n 6 graden, enkele kilometers verder de rockies in, was het nog maar 1 graad. Het zal je niet verbazen dat het hier zelfs sneeuwde (in juni?!!!!) Om 9 uur reden we met enkele naar Maligne canyon. Een enorme kloof. Hier zijn we een trail gaan lopen. Deze was erg pittig met veel klim werk, maar zooooo de moeite!!! Eenmaal terug, reden we naar medicine lake. Hier waren enkele dagen geleden een moederbeer met 2 kleintjes gezien. Op goed gevoel gingen we naast het meer wandelen, in de hoop de beer tegen tte komen. Dit was helaas niet het geval maar het uitzicht was fenomenaal. We zagen wel wat bald eagels op een nest (adelaars).
we redem door naar Maligne lake. Een enorm gletsjer meer van ongeveer 22km lang. Het water was felblauw, omringd door enorme besneeuwde bergen. Toen we aan kwamen was het dan ook aan het sneeuwen. We gingen eerst even wat eten en daarna met een bootje het meer op naar
Spirit island. Je kon dit ook met een kajak doen, maar dan moest je wel een doorgewinterde extreme sporter zijn aangezien je ong. 6 uur moest peddelen om daar te komen, in het ijskoude gletsjer water terwijl het sneeuwde. Super gaaf hoor, maar wij namen toch het bootje. Het meer was omrings door de rockies en heuvels. De heuvels die hier lagen zij 160 miljoen jaren oud en daardoor ook de oudste van de rockies.
Toen we op het meer zaten, trok de lucht open en werd net hemelsblauw met als gevolg een fantastisch uitzicht op de gletsjers. We werden naar spirit island gebracht. Dit eilandje stelde niet zoveel voor maar je kon prachtige fotos van de gletsjers maken. De mensen die hier trouwens werken, komen van alle hoeken in de wereld. (Had ik dit eerder geweten toem ik 18 was, hahaha)
We waren trouwens net op tijd terug bij het startpunt van Maligne lake, want er kwam weer een storm aan! Tijd om terug te gaan naar het hotel dus en een lekkere warme douche te nemen. Het was een uurtje terugrijden, dit is in canadese begrippen helemaal geen afstand. Op de terugweg mochten we van iets getuigen zijn, wat we waarschijnlijk maar een keer in ons leven mee maken. Er liep een enorme zwarte beer aan de kant van de weg met ons mee naar Jasper townside. Hij liep een meter van ons af en bleef zeker 5 minuten kalm mee lopen. Toen er een stel chinezen aan kwamen die uit de auto sprongen en naar de beer rende, liep hij (gelukkig) weg. De Chinezen hadden volgens mij niet door hoe gevaarlijk en onvoorspelbaar beren kunnen zijn. Het liep nu gelukkig goed af. Het was net of de beer zich op zijn gemak voelde om naast het busje te lopen, maar waarschijnlijk had hij gewoon honger. Het was in ieder geval een hele ervaring!

Zo, nu ben je weer een beetje bij... ik spring snel in de douche en ga zo nog ff wandelen/ elks spotten. Morgenvroeg ga ik me enkele heel vroeg op pad (lees 7u aan rijden) en een beartrail (berenpad) lopen. Je hebt de beste kans om ze te zien als je vroeg vertrekt ( of heel laat).

Sleep tight & talk to you later!

  • 13 Juni 2015 - 08:31

    Lisanne:

    Wauuuw, super vet Yoshi! En Waat hesse toch allemaal leuke dingen gedoan, waat geit de tiet inderdaad snel! Geneet nog van dien reis, Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Yoshi

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3492

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Juni 2015 - 30 November -0001

Rocky Roundup

Landen bezocht: