deel3 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu deel3 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu

deel3

Blijf op de hoogte en volg Yoshi

19 Juni 2015 | Canada, Whistler

Het was een hekdere dag, dus je kon alles perfect zien! De vlucht nduurde maar een hakf uurtje, maar was dik de moeite waard! Smiddags ben ik nog naar Squamish museum geweest. Hier kreeg je uitleg over verschillende gewoontes binnen indianenstammen. Heel leerzaam! De plaatsnamen rondom Vancouver zijn ook allemaal 2 talig beschreven. Een in engels en de andere in Squamish. Indianen hebben namelijk geen geschreven taal, sinds 100 jaar is er voor de Squamish wel een soort geschrift ontwikkeld. Wij kunnen het niet lezen of verstaan omdat het allemaal korte klanken zijn. Bijv; ta
'Kao 7lilo0e. (7 word vaak in hun spelling gebruikt, raar he)! Ik ben nu al door enkele indianenreservaten gereden. De indianen worden geïsoleerd door de vs. Dit eigenlijk n vanuit schuldgevoel (afslachting vroeger). De indianen hoeven geen belasting, verzekeringen te betalen en mogen gratis naar scholen en universiteiten gaan. De staat betaald. Het is wel zo dat er maar heel weinig indianen slagen, ze zijn niet gemotiveerd om iets te doen. Ze krijgen het toch wel. Zo ontstaan er vaak drankproblemen binnen de gemeenschap. Ook is de kloof tussen arm en rijk enorm bij hun. Dit komt doordat iedereen zijn geld ( wat men van de staat krijgt) moeten inleveren bij de chief (stamhoofd). Sneu hè...
Na het museum ben ik nog langs lost lake gelopen, een mooi verborgen meertje en nog even naar de olympic plaza. Verder kon je ook een peak to peak gondola nemen, maar deze vond ik te duur. (70, can dollar)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Yoshi

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 3493

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Juni 2015 - 30 November -0001

Rocky Roundup

Landen bezocht: