On my way to Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu On my way to Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu

On my way to Banff

Blijf op de hoogte en volg Yoshi

10 Juni 2015 | Canada, Banff

Goedeaaaavooooondddd! Of ja, voor jullie goedemoooooooorgeee!

We zijn vanmorgen om 6.00 weer fris en fruitig opgestaan! Mede door wat borrels van gisterenavond heb ik prima geslapen in Vernon. Rond half 9 ben ik weer vertrokken. De reis ging naar Banff. Dit lag ongeveer n500km verder in de bergen. Bij vertrek reden we de columbia mountains in, naast de columbia river. Prachtig gebergte! Na een uurtje kon je even stoppen bij een enorm hotel, midden in de bergen. Het was van de familie Bell. Opa Bell heeft dit hotel gemaakt met het idee dat zijn familie altijd werk zou hebben, ook in crisistijd. Best slim, sindsdien is het altijd een goedlopende zaak geweest! Hierna reed je door naar Rogers Pass. Dit was zo n 120km verder op en tevens ook het eerste kleine plaatsje wat je weer tegen kwam na het familienhotel van Bell. (Wat een afstanden hè)
Na hier weer een korte stop te hebben gemaakt kwamen we aan bij regestoke national Park. Dit ligt in de glacier (gletsjer) gebergte. Naar mate we verder reden zagen we steeds meer sneeuw. De temperatuur is ook een stuk frisser dan gister. Het is zo n 18 graden. Toen we regestoke park uitreden kwamen we in Yoho park. We volgde de weg naast horse kicking river. Typerend aan deze parken was dat de bergen aan de rand van de weg begonnen. In Yoho park kwam ik langs een natuurlijke brug. Dit wil zeggem dat water van de rivier zo hard stroomde dat er kloven zijn ontstaan. Mooi gebied. Echter was het wel oppassen geblazen, wanr er waren grizzly beren in de buurt. Vanuit Yoho reden we naar Banff. In de national parken gaat maar een weg, deze moet je dus volgen en je kan dus geen afkortingen nemen. Wat opvallend was was dat er veel wegwerkzaamheden zijn. Dit is heel normaal voor de tijd van het jaar. Volgens de Canadezen heb je maar 2seizoenen: winter en repearseason (=herstelseizoen). In de winter kan het hier tot -40 vriezen en ligt er veel sneeuw. In de ovrrige overige maanden werd de weg dan weer hersteld. Naarmate je dichterbij Banff kwam, merkte je dat de bergen zich begonnen uit te spreiden. Nu had je dus aan je linkerkant de Colombia mountains en aan je rechterkant de rocky mountains. Tussen in een enorme vallei waar je door heen reed. De rocky mountains lopen zo n 800km door tot in Amerika. Ik heb fotos en filmpjes n gemaakt, maar daar komt niet over hoe gigantisch groot het is.
Een kilometertje voor we in Banff waren, zag ik in eens een zwarte beer. Hij zat langs de weg paardenbloemen te eten. Wat een ervaring was dit, een beer in het wild zien... een paar honderd meter was het weer raak! Bear number 2! Heb enkele fotos op faceboek staan. :-) ook leven in dit gebied veel wolven, coyot, elks en grizzly beren.
Eenmaal aangekomen in Banff was ik helemaal op. Het is toch best vermoeiend, al die indrukken. De lodge waar ik nu verblijf is ruim en netjes maar wel gedateerd. Ik ben nog eten gaan halen downtown Bamff. Anderhalf kilometertje lopen. Goed te doen dus! Onderweg kwam ik een Elk (rendier) tegen. Dit zijn grote beesten!! Jeetje!! Het is trouwens ten strengste verboden om wilde dieren te voederen, je haalt ze dan uit hun natuurlijke balans. Wat ook opvalt is dat je hier overal bearproof afvalbakken hebben. Wanneer beren uitnhun winterslaap ontwaken, trekken ze vaak naar de mensen toe om eten (afval) te verorberen. Dit kan grvaarlijke situaties op leveren. Hier ligt dus geen afval op de grond. Ben benieuwd wat we de komemde dagen nig tegen komen!
Eenmaal terug bij de lodge kreeg ik e3n shotje Canadian Whisky met Maple Sirop. WOOOOOOOOOOOW, wat was dat sterk!!!!!!!

Zoals leest, is het hardstikke leuk en heb ik het nog prima naar mijn zin :-)!
Byebyeeee!!! :-) Talk to you later!! :-)

PS: ik heb nu weer 8 uur tijdverschil (mountain time)
In Vancouver was het 9 uur tijdverschil (pacific time)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Banff

Yoshi

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3516

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Juni 2015 - 30 November -0001

Rocky Roundup

Landen bezocht: