Adventure & Disneyworld meets Switzerland - Reisverslag uit Whistler, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu Adventure & Disneyworld meets Switzerland - Reisverslag uit Whistler, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu

Adventure & Disneyworld meets Switzerland

Blijf op de hoogte en volg Yoshi

17 Juni 2015 | Canada, Whistler

Komt er aan. . Tablet werkt niet mee, ga stukjes tekst jn blogs zrtten!

Hallootjes! Sorry voor mijn late berichtje.. heb nog niet echt tijd gehad om wat te typen!

Vanuit jasper vertrok ik afgelopen zaterdagochtend al HEEL vroeg, naar blue river, om hier een beersafari te doen. Dit was een stukje rijden en aangezien je s ochtends vroeg de meeste kan had om er een te zien, moest je op vertrekken. Wat wel grappig was, is dat er een beer voor het hotel liep, vlak voor vertrek.... hoezo ga je in godsnaam op beersafari Yoshi??
Eenmaal aangekomen in blue river, moest je een stukje door de middle of nowhere en bushbush rijden... spannend hoor! Enkele km door, kwam je dan uit bij een enorme lodge. Buiten stonden wat bootjes met fluistermotors. Je weet wel, zoals je in de zuiderlijke Amerikaanse staten ook hebt, om mee over de moerassen te varen. Hier ging je dan, onder begeleiding van een gids op. Je kreeg een reddingsvest, dikke jas en poncho aan. We zagen er uit als...... vul zelf maar in... de gids vertelde in het kort wat over de beren en gaf wat instructies. Die dag was het erg fris, rond 7 graden. Toen de boot (mega snel) ging varen, was ik toch wel erg blij met mijn 'gear'!!! Als snel zagen we adelaars vliegen en kwamen we bij een wat moerassiger deel van blue river. Na een half uur varen hadden we nog geen beer gespot. De kunst was om naar de schaduwen in het bos te kijken, enkele seconden maae en dan verder zoeken. Je moest uiteraard wel muisstil zijn.
Na 30 minuten werd je even op een eilandje 'gedropt' en gingen de gidsen even zelf

Kijken of ze een beer konden zien. Al snel kwamen ze weer terug. Ze hadden er een gevonden! We vaarden er zo dicht mogelijk maar toe en het laatste stukje deden we heel rustig peddelen. Het was een vrij jonge zwarte beer, naar schatting 2 a 3 jaar oud. De beer was super behendig en wist zich door alle rotsen heen te klauteren. We konden hem vrij lang volgen, wel 10 minuten. Hierna lieten we hem met rust. Na een ruig tochtje op het meer, gingen we terug naar de lodge. Eenmaal binnen heb ik nog met allemaal mensen gepraat, waaronder de eigenaar. We hadden een leuk gesprek. Hij vroeg of ik volgend seizoen niet daar wilde werken, als Nederlandse gids. Dit aanbod heb ik natuurlijk nog niet afgeslagen! Hoe gaaf zou dit zijn?! Natuurlijk ook om te ervaren hoe de arbeid hier is, etc.
Na de bearsafari reden we door richting sunpeaks. dit was nog een flink stuk rijden. Ondertussen reden we de rockies uit en weer de colombia mountains in. We reden naast de Thompson river. Tegen 16.00 kwamen we aan in Sunpeaks. Sunpeaks deed me denken aam Zwitserland meets Disneyworld. Het was een skiresort in Suisse Style. Hier heb ik lekker wat gegeten en later op mijn (super ruim) appartementje een filmpje gekeken..
De volgende dag ging mijn reis verder naar Whistler. (Olympische spelen 2010). Nou, ik kan je vertellen dat ik alle klimaten heb gehad op de heenweg! We reden door het droge, woestijnachtige Kamloops door naar Duffy lake road. Nou dit laatste was echt geweldig voor iemand die






















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Yoshi

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 3517

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Juni 2015 - 30 November -0001

Rocky Roundup

Landen bezocht: