there is no place like.... Canada - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu there is no place like.... Canada - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Yoshi - WaarBenJij.nu

there is no place like.... Canada

Blijf op de hoogte en volg Yoshi

12 Juni 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Hallootjes! Hier weer ff een blogje! Gisteren had ik een drukke en leuke avond in Banff, waardoor ik niet kon bloggen, dus nu een extra lange!

Gisteren om hald 9 vertrok ik naar Sulpher mountain. Je kunt met een gondola een stukje op deze berg komen. De rest moet je klimmen. De meeste mensen weet dat ik hier geen fan van ben(hoogtevrees) maar ik heb het toch gedaan. Via smalle houten trapjes kwam je steeds hoger. Na ongeveer 3 kwartier traplopen kwamnik boven aan. Het uitzicht over de rockies was fenomenaal. Enorme gebergte en tussen in uitgestrekte valleien. Prachtig!! Eenmaal weer te zijn afgedaald heb ik Bow falls bezocht. Het water is erg ruig in juni, het sneeuw en gletsjers zijn pas net gesmolten. Na de Bow falls te hebben bezocht vervolgde ik de route naar lake Louise. Jullie hebben misschien op feestboek al war fotos gezien. Helder blauw water, omring door enorme bergen. Ben hier ook een stukje gaan wandelen , met Anja, die een paar dagen mee reist. Al snel mochten we niet meer door. Er zou een grizzly zijn gespot. Deze zijn enorm gevaarlijk en agressief naar mensen. Als je beren tegenkomt, moet je veel geluid maken en je groot opstellen om het te intimideren. Een grizzly van 3 meter hoog, heeft hier lak aan en ziet je als een prooi. Op de weg terug reden we nog even langs Johnston Canyon. Hier heb ik ook de eerste vis arenden gespot. Wat een gigantische vogel is dat! Wauw! Hier voegde Roel (uit Vancouver) zich ook weer bij Anja en mij. Hebben een heel stuk de canyon in gelopen tot we bij enorme watervallen kwamen. Je werd helemaal nat van de damp, liep langs een glibberig smal paadje langs ravijnen maar het was zeker de moeite waard! Op de weg terug naar hrt hotel kregen we weer een grizzly waarschuwing. Helaas hebben we er geen gespot. We hadden afgesproken dat we met zn 3 savonds wat gingen drinken in Banff. Roel is een reisleider en wist wel wat leuke plekjes! We zaten in hetzelfde hotel dus afspreken was makkelijk. Om half 10 namen we een pendelbusje richting downtown Banff. Banff is een heel klein dorpje waar veel Australiërs wonen. Ook komt in de vakantieperiode veel jeugd werken. Verder ligt Banff echt mega afgelegen. Het eerste echte stadje lag bijna 100km verder op. Je gaag dus niet zomaar ff op en neer. Toch was het in Banff best druk, vooral veel jeugd. Eenmaal aangekomen in het centrum gingen we naast een winkeltje een trap op, lokaal cafe binnen. Heel oud en gedateerd zag het er uit, maar het was zo gaaf! We bestelde een kekonee (bier) en binnen no time kwam er een live bandje. De sfeer was super en iedereen was aardig. Tegen 00.30 liepen we terug naar het hotel, aangezien de laatste bus een ujr eerder was vertrokken. Na ongeveer een hakf uurtje wandelen en een korte plaspauze kwamen we in het hotel en ging iedereen slapen.

Vandaag was ik ondanks het bier van n gisteren opntijd wakker. Vandaag zou een mooie dag worden want ik ging de mooiste route vsn de wereld rijden naar Jasper NP. En waaaaaaaauw (zie fotos fb) dat was niks teveel gezegd! De indrukken waren overweldigend!!!! We kwamen bij Saskatchewan river, Peyte valley, S bend en reden zo Icefield parkway binnen. Icefield parkway zijn de besneeuwde rockies. Het was hier ook echt koud, zo ongeveer 14 graden met frisse wind. Maar goed, 2 wekem geleden lag hier nog heel veel sneeuw en was alles bevroren. Morgen ging het hier weer sneeuwen. Na even gereden te hebben, kwam je uit bij Colombia glacier. Dit
Is een enorme gletsjer. Er lag 350 meter sneeuw op. (Ong. Hoogte eifeltoren)
Het was prachtig mooi!!!!! Ook hier weer erg koud!! Hierna reed je langs Athabasca river en gingen we naar de Athabasca falls. Tussendoor n begon t even flink te regenen. De watervallen waren nog mooier dan de watervallen
Die ik eerder had gezien. Heel ruig!!!! Heb hele mooie fotos kunnen maken met het fototoestel van paps. Na deze watervallen waren w bijna in Jasper. Jasper (stad)! Is kleiner dan Banff en je hebt hier ook veel meer het gevoel dat je ver van de beschaving af bent. Jasper is trouwens ook meteen een mijlpaal, dit is het verste dat ik in de Rocky mountains kom. (150km verder is het dichtstbijzijnde dorpje). De lodge waar ik nu verblijf is ook erg oud. Het geeft je wel het ultieme hike gevoel!!! Na ff wat boodschappen te hebben gedaan en een pizza te hebben gegeten ben ik een stuk gaan wandelen. Ik liep Jasper uit en richting het bos langs de snelweg. De snelwrg hier is niet druk, zijn vooral enkele locals en trekkers. Je mag hier trouwens gewoon lopen langs de snelweg, dito fietsen. Is ool veel veiliger dan wanneer je het bos in gaat. Binnen no time was het raak. Ik zag Wapitis langs de kant van de weg. Wapities zijn enorme herten, lijken beetje op elanden. Ik heb van een afstand wat fotos gemaakt en ben toen weer terug gelopen. Wapities zijn ook nerveuze dieren en kunnen erg agressief zijn. In deze tijd van het jaar hebben ze kalfjes en moet je helemaal op je hoede zijn. Zelfde met beren. Er hingen overal bordjes dat we waakzaam moesten zijn en er minstems 30 meter om heem moest lopen.
Nou zoals je ziet, maak ik heel wat mee! Ik zal hier onder een lijstje met wilde dieren zetten die ik tot nu toe heb gezien;
● zwarte beren: 4
● elk (enorm hert): 1
● mountain goats: 6
● zee arend: 1
● wapitie: 3
● stinkdier: 1
● grijze vos: 1
● hert: 1

tot de volgendeeeee!!!! :-)

  • 12 Juni 2015 - 16:14

    Robertha:

    Hey Yoshi!!

    Ik heb ff bij moeten lezen, maar wat ben je een geweldige mooie reis aan het maken!!
    Geniet van alles wat je meemaakt en ziet, ik kijk uit naar je volgende verslag, Super!!

    Veel grtjs van Robertha....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Yoshi

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3503

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Juni 2015 - 30 November -0001

Rocky Roundup

Landen bezocht: